تسکین درد

تسکین درد

زمانی که بعدازظهر همچون من رخت می بست برای رفتن، من در سردرد خفیفی بخاطر کمبود خواب رنج می بردم. اما پیش روی کردم به سمت خانه مادربزرگم. در حالی که تسکین دردم را در چای خاله ام می دیدم. اما آن را در کتابخانه اش یافتم. مدتها پیش صادق1 را در کنار دایی ام دیده بودم. اما هیچگاه بوف کور2 را نخوانده بودم. صادق پیش می راند و خیلی دقیق توصیف می کرد و مرا تشنه و سپس قطره امیدی به من می بخشید. نمی خواست سیراب شوم تا دیگر تشنگی را نچشم. بعد از همراهی کوتاهی به او یادآور شده ام که نیاز دارم در خود به اندیشم هر آنچه را خوانده ام. اما بهش قول دادم که فردا بازخواهم گشت زیرا من هنوز سیراب نشده ام.

1-صادق هدایت (زادهٔ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ - درگذشتهٔ ۱۹ فروردین ۱۳۳۰) نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود.

2-بوف کور اثر صادق هدایت، رمانی کوتاه و از نخستین نثرهای داستانی ادبیات ایران در سدهٔ ۲۰ میلادی است. این رمان به سبک فراواقع نوشته شده و تک‌گویی یک راوی است که دچار توهم و پندارهای روانی است. 


دیدگاه‌ها (۱)

روشنفکر؟!

پاسخ:

۲۱ ارديبهشت ۹۸، ۲۳:۲۴
چرا نه؟



بایگانی