درست به مانند خودش

درست به مانند خودش

پدر هر روز مشغول کار بود. می کوشید تا با هر زحمتی مخارج زندگی را تهیه کند. تا ببیند ما چیزی برای خوردن داریم. تا کفشی برای به پا کردن داشته باشیم. پدرم هر شب مرا بغل می کرد و به رخت خوابم می برد. پیشانیم را می بوسید. بعد از آنکه من دعاهایم را می خواندم.  و این سال ها، سالهای پر از اشک و درد بودند. در تمام این مدت،  ما با کمک یکدیگر  قوی بودیم. دوران سختی بود.  اما پدرم سر سخت بود.  در تمام این مدت مادرم در کنار او بود.  بزرگ شدن در کنار آنها راحت بود. زمان ها گذشتند و سالها پر کشیدند و رفتند. پدر و مادرم پیر شدند. و باید بگویم، حال مادرم خوب نبود.  پدرم این را می دانست.  و همواره در حال آب شدن بود، به مانند مادرم.  هنگامی که مادرم مُرد. پدرم از درون شکست و گریست. و فقط توانست که بگوید؛ خدایا چرا مرا جای او نبردی؟! او هر روز در صندلی گهواره ای خود می نشست و همانجا خوابش می برد. او دیگه هیچوقت به طبقه بالا نرفت. زیرا دیگر مادرم در آنجا نبود. تا اینکه یه روز پدرم به من گفت؛  پسرم، چقدر افتخار می کنم که بزرگ شده ای. حالا برو و روی پاهای خودت بایست. و نگران من نباش. من می توانم با تنهایی خودم کنار بیام. چیزهای هست که تو باید انجام بدی. جاهای هست که باید ببینی. در حالیکه چشمهایش غمگین بودند. درست به مانند خودش او از من خداحافظی کرد. اینک هرگاه که فرزندانم را می بوسم. حرف های پدرم در گوشم نواخته می شود که گفت؛ فرزندانت به همراه تو زندگی می کنند. بگذار رشد کنند، آنها هم روزی تو را ترک خواهند کرد. به خاطر می آورم هر آنچه که پدرم به من می گفت. من فرزندانم را می بوسم و دعا می کنم. که آنان نیز  مرا روزی به یاد آورند. همانگونه یک روز...

Song: papa


دیدگاه‌ها (۴)

عرفان طاهری

۲۹ خرداد ۹۹ ، ۲۳:۵۵

با سلام خدمت شما 

میتونید ادرس وبلاگ ما را در بلاگتون (پیوند های روزانه) قرار بدید

وبلاگ ما درباره استفاده هرچه بهتر از وقت ازادمون در دوران قرنطینه فعالیت میکند.

راستی خوشحال میشیم دنبال کننده ما باشید

ممنون . یاعلی مدد

 

نام وبلاگ : قرنطینه با حال

ادرس وبلاگ : gharantinebahal.blog.ir

پاسخ:

۳۰ خرداد ۹۹، ۱۴:۳۳
سلام
بنظرم بهترین چیز در وقت ازادمون خوندنه کتابه. البته کتاب خوب...

گاهی هم حس می‌کنم خیلی مونده تا یه چیزایی رو درک کنم. درست مثل الان.

پاسخ:

۳۰ خرداد ۹۹، ۱۴:۵۲
سلام سلام، منم ولی تشنه یادگیریم.

Homayoun Panahandehali

۳۰ خرداد ۹۹ ، ۰۹:۴۵

چه زیبا بود⁦:-)⁩

پاسخ:

۳۰ خرداد ۹۹، ۱۴:۴۱
سلام، متوجه شدید متن، ترجمه ترانه هست. همیشه سعی می کنم مختصر و کوتاه پست بذارم و این نکته که پانویس کنم یادم رفت.
تشکر از نظرتون :)

Homayoun Panahandehali

۳۰ خرداد ۹۹ ، ۱۸:۵۲

بله متوجه شدم.

پایین پستتون نوشتید 

Song:papa

 

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۹، ۰۵:۰۷
ترانه پدر هست که اقای پائول آنکا، خواننده کانادایی خوانده است. 



بایگانی