سرزمین آبی

سرزمین آبی

من در اعماق چشمان آسمان تنهایی را دیدم. قطره های معصوم باران به سقف می کوبند و به هم می پیوندند و از شیروانی به سمت پایین رهسپار می شوند. قطره های بیچاره، آنان فرزندان ابری بودند که نمی توانست جلویه گریه هایش را بگیرد. در آن بالا وقتی سرازیر می شدند اندوه حکم فرما می شد اما بر روی زمین برایشان شکر نعمت می خوانند ! مرغ گرسنه در لانه مانده، از باران نمی ترسد ولی جوجه های دارد که طاقت سرما را ندارند. آنها را در آغوش گرفته و برایشان از فردای می گوید که خورشید طلوع خواهد کرد. برگ های ترنج که هنوز یک ماه هست متولد شده اند. هر لحظه قطره ای از باران را به مهمانی در می آورند و با اینکه دیدار چند لحظه هست اما اشتیاق بیشتری نشان می دهند برای قطره ای دیگر. دستم را از پنجره به بیرون می برم و قطره ای به کف دستم می نشیند، یه قطره خجالتی و کم حرف، در گوشه ای از کف دستم رفته و طوری که من متوجه نشوم مرا زیر نظر می گیرد. گفتم: سلام، اما جوابی نداد. دوباره گفتم: سلام، خوبی؟! آرام گفت؛ سلام، خوبم. لبخندی زدم و او هم لبخند زد. گفتم: از کجا میایی؟! گفت؛ از سرزمین آبی‌. گفتم: به کجا می روی؟! گفت؛ به سرزمین آبی. گفتم: از مقصدت خیلی دور شدی. گفت؛ همه نمی توانند به آرزوهایشان برسند اما می توانند زندگی کنند. پرتوهای خورشید، سپاه سیاه ابرها را در هم شکند و سرزمین آبی را تسخیر کرد. دوباره به کف دست نگاه کردم ولی قطره نبود. او بخار شده بود و من در اعماق آبی، به سرزمین آبی خیره شدم‌.

 

سرزمین آبی


دیدگاه‌ها (۴)

چرا بارون نمی تونه نماد شادی باشه؟ 

پاسخ:

۱۲ ارديبهشت ۹۹، ۰۲:۰۳
بنظرم بارون نماد زندگی دوباره‌ست. البته عشقم میگه نماد برآورده شدن حاجته. در آخر باعث شادی میشه. ولی گاهی به تنهایی نمی تونه...

به نظرم عشقتون درست می‌گه :|

پاسخ:

۱۲ ارديبهشت ۹۹، ۱۳:۰۵
زد حلقه روح قدس مه من بگفت کیست
آواز داد او که کمین بنده بر درست
گفتا که با تو کیست بگفت او که عشق تو
گفتا کجا است عشق بگفت اندر این برست :)

تو یه الماس نابی پر نوره دلت

چقدر بد داره می‌چربه بهم زور دلت 💙

پاسخ:

۱۸ ارديبهشت ۹۹، ۲۱:۳۱
تو یه لحظه تا پلاکمو زدم زودی رو هم
تو تیکه پاره های قلبمو دوختی بهم⁦;)⁩

جالب بود بازم داری قشنگ مینویسیا :)

کاش عاشقی فقط یک حرف بود و نه یک درد...

پاسخ:

۱۹ ارديبهشت ۹۹، ۱۳:۵۴
بازم ممنون :)
من دردشو بیشتر دوست دارم...



بایگانی