لذت سراب

لذت سراب

مرا از دردها بریده اند تا جان دوباره دهند. مرا شراب وصل داده اند تا دوباره توبه کنم.

از آفاق گریزانم، از شاهراه پشیمانم و از خویش بیزارم.

در این راه همسفر نبود بر من و من در تنهای خود شعر بودن می سرودم.

و من در کویر تشنهِ باران، قدم های به لذت سراب بر می داشتم.

در کنج ظلمات خویش از روشنایی روز دم می زدم. بر آواز گنجشکان بر شاخهای درختِ وسط حیاط چشم می دوختم. 

من از آسمانی حرف می زنم که ترس دارم وجودم را فرا بگیرد.

من از بارانی می گویم که زمان باریدنش، بخاطر خیس شدن کفشهایم، نفرینش می کنم.

آری، من اینگونه ام....



دیدگاه‌ها (۴)

همیشه جهتِ حرکتمون به سمتِ ترس‌هامونه. آخرش به خودمون میایم و می‌بینیم چیزی که ازش می‌ترسیدیم جزئی از وجودمون شده و ما ازش غافلیم چرا؟! چون اون ترس و تنفر مرده...

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۷، ۱۶:۰۷
مخالف ترسهامونه. ماها سعی داریم ازشون دوری کنیم که باعث میشه جهت حرکتمون ناآگاهانه تغییر کنه....
چیزی که گفتی بهتره باشه که البته در آدمهای خیلی کمی یافت میشه.
:)

من اینطور فکر نمی‌کنم. فقط تصور می‌کنیم داریم خلافش حرکت می‌کنیم! چیزی که من گفتم بدتره چون به خودشون که بیان می‌بینن تبدیل شدن به یه هیولا :)
خواستم مثال بزنم اما باید قبلش از صاحبِ اثر اجازه بگیرم! در کل منظورم رو متوجه نشدید که خب ضعف از منه.

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۷، ۱۶:۵۰
من میگم: ما بهتره به سمت ترس حرکت کنیم. شما میگید: ما حرکت می کنیم و این بده.
درسته؟؟
به نظرم فاصله گرفتن از ترس اصلا خوب نیست. باید بهش یورش ببریم. بعد به چیزی که وحشت داشتیم خنده مون می گیره. و بر عکس در خلاف ترس حرکت کردن باعث میشه چیزی بشیم که یا دوست نداریم و یا نمی دونیم چی هست.
نظرت؟

حرفِ من و شما دو چیزِ متفاوته و هر دو درسته. بگذریم :)

پاسخ:

۱۷ خرداد ۹۷، ۱۰:۳۲
هر دو درسته. شاید
بیشتر باید فکر کنم
:)

حَمید عِلّین

۲۱ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۴۶
ترس داره خیلی هم ترس داره
بله خب اگر بخوایم خودمونو راضی کنیم راضی خواهیم شد و به هر ترسی روزی خواهیم خندید
و صد البته با ترسیدن مسیرمون عوض نمیشه الا ما رحم ربی
+
صادق هدایت یک داستانه خیلی جالب داره اسمش یادم نیس
همونی که برادره میخواد خواهرش رو نجات بده و فرار کنن
بعد آخر داستان خواهرش رو خفه میکنه
چون به شدت شبیه کسانی‌اند که ازشون فرار میکنن
++
ببخشا کِـ ناخونده‌ی این بحثـــَمو حتـــا
مهمون نه !! شایدم هیچ ربطی به بحثتون نداش



بایگانی