من یا او

من یا او

  • من فریاد یک صخره در جزیره ای میان اقیانوس هستم که می خواهد کوهساری با دامنه ای وسیعی باشد. 
  • من ناله ای سکوت وار در دل جوجه گنجشکی هستم که قبل از بُغض می شود در چشمانش خواند، می خواهد شاهینی در میان جنگل های انبوه باشد. 
  • من آفریده ای هستم که قرار نبود هیچگاه لبخند بزنم. هیچوقت نتوانم طعم یک آغوش شیرین را در نیمه های شب بچشم. مرا (کاکتوس) انداختی در تنهایی آنگاه وحی دادی بخاطر نعمت های که دادم شکر گذاری کن! 
  • من پدر (مورچه) خانواده ای هستم که بعد از مسافرتی طولانی وقتی داشتیم تنی از کار کردن در می آوردیم، سیل به جنگل انداختی و تنها چیزی که از ما ماند تخم های بود که آب بی رحم با خود به غارت می برد.
  •  من جان داری هستم که می سوزم تا بگویم عده ای زنده اند! بر روی فرزندانم حک می کنند تا بگویند بودند! من (درخت) یا او (انسان) چه کسی سزاوار برتری بودن است؟


  • فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ...
  • (تا اندیشه کنید) درباره دنیا و آخرت!...
  • سوره البقرة - آیه 222 -جزء 2 - ترجمه مکارم شیرازی

  • وَاسْتَعْمَرَکُمْ فِیهَا فَاسْتَغْفِرُوهُ ثُمَّ تُوبُوا إِلَیْهِ إِنَّ رَبِّی قَرِیبٌ مُجِیبٌ.
  • و به درگاه او توبه کنید که البته خدای من (به همه) نزدیک است و شنونده و اجابت کننده است.
  • سوره هود - آیه 61 - جزء 12 - ترجمه قمشه‌ای

دیدگاه‌ها (۲)

سلام وبلاگتون عایه

لطفا اگه وقت داری به وبلاگ منم سر بزنید و اگه دوست داری که تبادل لینک کنیم خبرم کنید

با تشکر از شما



جالب بود



بایگانی